Wakacyjny TRENING UWAŻNOŚCI w Poddąbiu

Uczestników turnusu S5: 27 sierpnia – 6 września w Poddąbiu zapraszamy na MINDFULNESS

Co to jest mindfulness?

– Mindfulness – czyli uważność, jest byciem w pełnym kontakcie z sobą i otoczeniem, doświadczaniem obecnej chwili w świadomy, nieosądzający sposób. Praktyka Mindfulness jest szczególnie korzystna dla osób przeżywających w swoim życiu stres, chorych na depresję, ze skłonnością do uzależnień. Jednak coraz częściej sięgają po nią ludzie, którzy chcą zatrzymać się, by pogłębiać przeżywanie „tu i teraz” w pełni własnego doświadczenia. Należy podkreślić, że praktyka mindfulness jest neutralna światopoglądowo, świecka i może być stosowana przez każdego, niezależnie od przekonań, w tym religijnych.

Co to jest TRENING MINDFULNESS?

– To Program poświęcony pogłębianiu uważności i redukcji stresu w oparciu o techniki uważności. Program będzie składał się z nauki i praktykowania uważności oraz wykładów na temat różnych aspektów uważności, medytacji, stresu, życzliwości. Będziemy ćwiczyć się w uważności, naszej wrodzonej umiejętności bycia w bieżącej chwili. Dzięki temu będziemy mieli możliwość doświadczenia siebie tu i teraz, zrelaksowania i zaprzyjaźnienia się z sobą. Część sesji będzie odbywała się na łonie przyrody (las, morze).
Program wakacyjnego treningu Mindfulness został tak skonstruowany, aby pozwolił uczestnikom wypracować zdrowe, wspierające nawyki uważności, które będzie można później przenieść w codzienne życie. Dzięki temu pojawi się w nim więcej przestrzeni, radości i dystansu do codziennych problemów.
Zapraszamy zarówno osoby początkujące jak i mające doświadczenie w medytacji.
Na zakończenie treningu uczestnicy dostaną materiały oraz dostęp do nagrań mp3 – w celu ułatwienia dalszej praktyki.

Szczegółowy Program WAKACYJNEGO TRENINGU UWAŻNOŚCI

*    Poniedziałek – Wprowadzenie do praktyki uważności. Prosta świadomość. Zadomowienie w ciele.
*    Wtorek  – Skanowanie ciała. Wstęp do medytacji na siedząco.
*    Środa – Podpory uważności. Medytacja na siedząco (z ciałem, oddechem i dźwiękiem).
*    Czwartek – Uważny ruch. Radzenie sobie ze stresem. Autostres.
*    Piątek – Radzenie sobie z myślami. Strumień myśli i obserwator.
*    Sobota – Radzenie sobie z emocjami i uczuciami. Życzliwość oraz tzw. “negatywne emocje”.
*    Niedziela – Dzień uważności (różne praktyki w ciszy)
*    Poniedziałek – Współczucie i Samoakceptacja. Uważność w trudnych chwilach. Podsumowanie. Opracowanie praktyki własnej po treningu.

Uwaga! W zależności od potrzeb i próśb uczestników program może ulec zmianie (ustalamy to wspólnie z uczestnikami podczas treningu).

Warsztat odbywa się w terminie S5: 27 sierpnia – 6 września w Poddąbiu.

Koszt 350zł
Prowadzący:
Tomek Zalas    Tomasz Zalas trener, psycholog, terapeuta
Psycholog (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej). Specjalizuje się w profilaktyce antystresowej, treningach uważności i umiejętności psychospołecznych. Członek zespołu Instytutu Psychoimmunologii IPSI. Od 16 lat aktywnie praktykuje zen. Jako psycholog współprowadził treningi MBSR. Obecnie w trakcie szkolenia Mindfulness i Compassion w brytyjskim Mindfulness Assocication. Pracuje pod stałą, regularną superwizją (Wojciech Eichelberger). Mąż i ojciec syna. Na stałe mieszka w Warszawie.

Partnerzy: