INTENSYWNY TRENING UWAŻNOŚCI

Zapraszamy na  INTENSYWNY TRENING UWAŻNOŚCI(tj. MINDFULNESS):
– w niedziele – początek 4 grudnia (koniec 29 stycznia) ;

 

UWAGA! 18 listopada (piątek) wszystkie osoby zainteresowane treningiem zapraszamy o 19:30 na Spotkanie Otwarte. Podczas wieczornego spotkania wprowadzimy krótko do praktyki mindfulness oraz doświadczymy podstawowych praktyk mindfulness (z takich jak „bycie z oddechem”, „medytacja z dźwiękiem”, „skanowanie ciała”, „uważne chodzenie” czy „uważne jedzenie”). Spotkanie może posłużyć każdemu, kto chce wspólnie praktykując rozwijać uważność. Może być przydatne osobom zastanawiającym się nad wzięciem udziału w Treningu uważności. Czas: 1,5h Koszt: 30zł

TRENING poprowadzi dwoje trenerów i terapeutów: Małgorzata Jarymowicz i Tomasz Zalas.

Tomek Zalas Tomasz Zalas trener, psycholog, terapeuta

Psycholog (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej). Specjalizuje się w profilaktyce antystresowej, treningach uważności i umiejętności psychospołecznych. Członek zespołu Instytutu Psychoimmunologii IPSI. Od 16 lat aktywnie praktykuje zen. Jako psycholog współprowadził treningi MBSR. Obecnie w trakcie szkolenia Mindfulness i Compassion w brytyjskim Mindfulness Assocication. Pracuje pod stałą, regularną superwizją (Wojciech Eichelberger). Mąż i ojciec syna. Na stałe mieszka w Warszawie.

Małgosia Jarymowicz Małgorzata Jarymowicz psycholożka, psychoterapeutka

Absolwentka psychologii (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) oraz zarządzania (Szkoła Główna Handlowa) . Psychoterapeutka (po Szkole Psychoterapii INTRA w W-wie, oraz ukończyła 2 lata szkolenia Psychologii Zorientowanej na Proces). Specjalizuje się w praktyce uważności i współczucia i wykorzystaniu ich w terapii. Obecnie w trakcie szkolenia Mindfulness i Compassion prowadzonego przez brytyjskie Mindfulness Assocication. Praktykuje medytację zen od ponad 10 lat. Głębokie doświadczenie medytacyjne wprowadziło znaczącą zmianę w jakości jej życia. Żona i mama dwójki dzieci. Mieszka pod Krakowem, ciesząc się kontaktem z naturą.

O TRENINGU

Czym jest uważność (mindfulness)?
– Uważność jest byciem w pełnym kontakcie z sobą i otoczeniem, doświadczaniem obecnej chwili w świadomy, nieosądzający sposób. Zwykły stan naszej codziennej świadomości jest poważnie ograniczony i ograniczający. Przypomina on bardziej trwanie we śnie niż czuwanie. Praktyka uważności pomaga nam przebudzić się ze snu nieświadomości i mechanicznego życia. Dzięki temu możemy zacząć korzystać z pełnego potencjału swoich możliwości. Poprzez uważną i systematyczną samoobserwację, badanie własnej natury, a w szczególności natury własnego umysłu, możemy w swoje życie wprowadzić więcej zadowolenia, harmonii i mądrości.Dla kogo?
Jak wykazano w wielu badaniach naukowych, praktyka uważności (mindfulness) jest szczególnie korzystna dla osób przeżywających w swoim życiu stres, chorych na depresję, przeżywających chroniczny ból, ze skłonnością do uzależnień. Jednak coraz częściej sięgają po nią ludzie, którzy chcą po prostu zatrzymać się, by pogłębiać przeżywanie „tu i teraz” w pełni własnego doświadczenia. Należy podkreślić, że praktyka mindfulness jest neutralna światopoglądowo i może być stosowana przez każdego, niezależnie od przekonań, w tym religijnych.

Co to jest TRENING UWAŻNOŚCI (MINDFULNESS)?
– To Program poświęcony pogłębianiu uważności i redukcji stresu w oparciu o techniki uważności. Program będzie składał się z nauki i praktykowania uważności oraz wykładów na temat różnych aspektów uważności, medytacji, stresu, życzliwości. Będziemy krok-po-kroku ćwiczyć się w uważności, naszej wrodzonej umiejętności bycia w bieżącej chwili. Dzięki temu będziemy mieli możliwość doświadczenia siebie tu i teraz, zrelaksowania i zaprzyjaźnienia się z sobą. Pomiędzy spotkaniami uczestnicy praktykują ćwiczenia uważności wg dostarczonych nagrań i materiałów, tak by każdy mógł to pełne doświadczenie tu i teraz przywrócić w swoim codziennym życiu. Praca w grupie z jednej strony ułatwia praktykowanie – poprzez wspólną pracę, z drugiej strony – pogłębia doświadczenie uspokojenia umysłu.

Dlaczego Intensywny?
– W Intensywnym Treningu Uważności przygotowaliśmy program tak, że będzie on realizowany poprzez 4 spotkania po 5 godzin + dzień uważności (7 godzin). Każde spotkanie to 2 moduły 8-tygodniowego Treningu. Dzięki swej weekendowej organizacji jest on dostępny dla pracujących w tygodniu i korzystny dla osób dojeżdżających spoza Warszawy.

TRENING MINDFULNESS składa się z wstępnej konsultacji indywidualnej, czterech 5-godzinnych spotkań, dnia uważności, codziennej praktyki własnej, oraz konsultacji po zakończeniu kursu (dla chętnych). Razem to 27 godzin zajęć oraz około 25 – 50 godzin praktyki własnej według dostarczonych materiałów – nagrania i teksty.

Szczegółowy Program INTENSYWNEGO TRENINGU UWAŻNOŚCI:
Spotkanie 1 – Wprowadzenie do praktyki uważności. Prosta świadomość. Zadomowienie w ciele. Skanowanie ciała. Wstęp do medytacji na siedząco.
Spotkanie 2 – Podpory uważności. Medytacja na siedząco (z ciałem, oddechem i dźwiękiem). Uważny ruch. Radzenie sobie ze stresem. Autostres.
Spotkanie 3 – Radzenie sobie z myślami. Strumień myśli i obserwator. Radzenie sobie z emocjami i uczuciami. Życzliwość oraz tzw. “negatywne emocje”.
Spotkanie 4 – Dzień uważności.
Spotkanie 5 – Współczucie i Samoakceptacja. Uważność w trudnych chwilach. Podsumowanie. Opracowanie praktyki własnej po treningu.

Informacje organizacyjne

Termin

Trening będzie się odbywał terminach:

4 grudnia w godz. 16-21

18 grudnia w godz. 16-21

8 stycznia w godz. 16-21

22 stycznia w godz. 14-21 (Dzień Uważności)

29 stycznia w godz. 16-21

Jak się zapisać?
W celu zapisania się na Kurs Mindfulness prosimy przesłanie formularza zgłoszeniowego

Koszt całości: 990 PLN

W celu potwierdzenia rezerwacji miejsca należy wpłacić zadatek w wysokości 290zł na konto Joga Sztuka Życia (dane do przelewu wyślemy w mailu potwierdzającym rezerwację)
Liczba miejsc jest ograniczona.

Przy niewystarczającej liczbie uczestników zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu rozpoczęcia Treningu lub jego odwołania – w tym wypadku wszystkie wpłaty zostaną zwrócone.

Partnerzy: