Wakacje z Jogą w Poddąbiu nad morzem 2017

panorama

FILM O PODDĄBIU SPRAWDŹ>>

5 turnusów: 29 lipca – 5 września

joga * joga dla kręgosłupa * joga twarzy * joga i opieka dla dzieci *  kurs nordic walking * kursy biegowe * kurs kuchni wegetariańskiej * masaże * warsztaty zielarskie


Zapisz sie

Zapraszamy na niezwykłe, rodzinne wakacje z jogą do przepięknej nadmorskiej miejscowości Poddąbie.  Jest to mała wioska nad Morzem Bałtyckim położona pomiędzy Ustką, a Rowami.

Położenie Poddąbia jest wyjątkowe, przepiękne bukowo – sosnowe lasy, czyste plaże, cisza i spokój. To wspaniałe miejsce dla osób spragnionych obcowania z naturą. Wysokie brzegi (klify), las, wycieczki piesze i rowerowe to główne atrakcje miejscowości położonej na skraju Słowińskiego Parku Narodowego.

Proponujemy Państwu komfortowe warunki wypoczynku w Ośrodku Rehabilitacyjno- Wczasowym Maraton. Do dyspozycji naszych gości są pokoje jedno, dwu i trzyosobowe z balkonem. W każdym pokoju jest łazienka, tv i czajnik elektryczny. W hotelu jest winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Na terenie ośrodka jest plac zabaw dla dzieci, świetlica, boisko do siatkówki oraz stoły do tenisa stołowego, a także parking.


Kuchnia wegetariańska
Naszym gościom zapewniamy wyżywienie wegetariańskie. Serwujemy apetyczne, pożywne i pełnowartościowe dania bezmięsne. W ramach wyżywienia zapewniamy dwa posiłki dziennie: śniadanie i obiadokolacja – oba podanie w formie stołu szwedzkiego.

Gotować dla Państwa będzie:

junior

Piotr Ważyński–   od ponad 20 lat jest wegetarianinem, współautorem multimedialnego podręcznika do gotowania: „Kuchnia wegetariańska-4 pory roku”. Prowadzi kursy kuchni wegetariańskiej na obozach jogi. Interesuje się dietetyką i wpływem odżywiania na zdrowie człowieka w tym zapobieganiem chorobom cywilizacyjnym poprzez odpowiednią dietę warzywno-owocową. Był szefem kuchni wielu warszawskich restauracji: Guru, Biosfery, Vegabaru, Green baru, Vege-Miasta. Obecnie jest szefem kuchni w Krowarzywa. Specjalizuje się w kuchni fusion, łączącej  elementy kuchni wegetariańskiej z całego świata.

Kurs kuchni wegetariańskiej

Wszystkich, którzy chcą się otworzyć na różnorodność diety wegetariańskiej zapraszamy na wieczorny kurs kuchni, na którym nauczymy się jak przygotować pełnowartościowy i smaczny posiłek. Kurs składa się z części teoretycznej oraz praktycznej.

Czas: 5 dni (po około 2 godz.)

Cena: 250zł

Plan warsztatu:

  • Rewolucja zielonych koktajli (jak zrobić koktajl z dodatkiem spiruliny, z trawą z jęczmienia , z jarmużu)
  • Jak zastąpić mleko (propozycje koktajli na bazie mleka roślinnego np:migdałowego,orzechowego,owsianego)
  • Danie bezglutenowe-praktyczne sposoby unikania  produktów z glutenem.
  • Vegańska kuchnia włoska, czyli wszystko jest możliwe:-)
  • Vegańskie i vitariańskie ciasta i słodycze bez cukru.
  • Teoria- jak odżywiać się zdrowo,nawyki żywieniowe,jak wybierać produkty w sklepie.
  • Pokaz filmu „Widelec zamiast noża”

VeganFoodMedium


Dla kogo:
Wyjazd skierowany jest zarówno do osób, dla których byłby to pierwszy kontakt z jogą jak i regularnie praktykujących. Zapraszamy wszystkich tych, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę i zapoznać się z technikami jogi skutecznie poprawiającymi kondycję całego ciała. Na turnus pogłębionej praktyki jogi zapraszamy osoby z co najmniej 8- miesięczną praktyką.

Joga :
– nauka asan (pozycji jogi) wzmacniających mięśnie całego ciała;
– nauka asan rozluźniających i regenerujących napięte mięśnie;
– joga dla kręgosłupa;
– nauka technik oddechowych i antystresowych;
– dobór właściwych pozycji indywidualnie do możliwości każdego ćwiczącego;

W zależności od pogody zajęcia prowadzone są na sali gimnastycznej lub plaży.

Zajęcia poprowadzi:

Justyna Wojciechowska

Justyna Wojciechowska

Justyna Wojciechowska – założycielka Joga Sztuka Życia, dyplomowana nauczycielka jogi wg metody B.K.S. Iyengara, fizjoterapeutka. Jogę praktykuje od 1999 roku. Systematycznie uczestniczy w warsztatach doszkalających dla nauczycieli, zarówno w kraju jak i za granicą. W 2012 odbyła staż w Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute w Punie (Indie), gdzie pogłębiała swoją praktykę oraz wiedzę z zakresu terapii jogą pod okiem rodziny Iyengarów. Na co dzień uczy jogi w Warszawie, w szkole Joga Sztuka Życia, prowadzi zajęcia dla osób początkujących i zaawansowanych oraz zajęcia profilaktyczne JOGI DLA KRĘGOSŁUPA. Jest członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Jogi Iyengara (obecnie jako wiceprezes). W swojej pracy łączy wiedzę i umiejętności z zakresu fizjoterapii, jogi i pilatesa, a program zajęć stara się dobrać do możliwości i potrzeb każdego uczestnika. Od 2005 roku prowadzi wyjazdowe kursy jogi, w pięknych zakątkach Polski, a od 2010 roku również wyjazdy zagraniczne do Azji, łączące praktykę jogi i zwiedzanie najciekawszych miejsc w Indiach, Nepalu i Chinach.

Justyna Borkowska, fot. Magda Trebert

Justyna Borkowska– dyplomowana nauczycielka jogi wg metody Iyengara. Medytacją chrześcijańską i jogą pasjonuje się od ponad 13 lat. Regularnie uczestniczy w warsztatach doszkalających dla nauczycieli. W swojej sopockiej szkole jogi prowadzi klasy dla początkujących, zaawansowanych a także klasy kobiece. Od 6 pogłębia wiedzę i doświadczenie w zakresie jogi twarzy. Prowadzi autorskie zajęcia dla ciężarnych i rodziców z dziećmi. Współtworzy sopocką szkołę rodzenia ‘Dobrze przygotowani. Entuzjastka pracy z ciałem wg metody Feldenkraisa. Mama Antka, Franka i Klary.

Justyna poprowadzi zajęcia w terminach

 



Zapisz sie

Opieka dla dzieci:

Podczas porannej oraz popołudniowej sesji jogi dla dorosłych dziećmi zajmie się opiekunka, która poprowadzi zajęcia plastyczno-ruchowe a także zajęcia jogi dla dzieci, podczas których dzieci poprzez wcielanie się w różne postaci oraz zabawę przenoszą się w magiczny świat asan. Pobudzające wyobraźnię i kreatywność ćwiczenia, przestają być nudne i stają się niezapomnianą przygoda dla każdego malucha.
Opiekę dla dzieci zapewniamy na turnusach S1, S2, S3 i S4.

 Dziećmi zajmą się:

Beata Szymura

Beata Szymura

Beata Szymura z zamiłowania joginka, jogę praktykuje od 8 lat pod okiem wykwalifikowanych nauczycieli.W 2013 wygrała Ogólnopolski Maraton Jogi i odbyła swoją pierwszą podróż do Indii.

Z wykształcenia pedagog,nauczyciel gimnastyki korekcyjnej. Na co dzień wychowawca dzieci przedszkolnych,matka dwójki synów.
” Swoją pracę traktuje zgodnie z przeznaczeniem-pozwalam dzieciom tworzyć,być w centrum,rozwijać kreatywność,doświadczać łącząc naukę z fantazjowaniem.Dzieci mają instynktowną skłonność do aktywności fizycznej zatem szukam razem z nimi wszechstronnego,harmonijnego ruchu,który pozwala im prawidłowo się rozwijać,zgodnie z ich genotypem i indywidualnymi możliwościami. Wierze,że to dzieci pokazują dorosłym jak dalece odeszli od spontanicznego i radosnego postrzegania świata”

 Beata zajmie się dziećmi w terminach S1, S2, S3, S4

Asia Stańkowska

 Asia Stańkowska – mama dwójki chłopców w wieku 6 i 8 lat. Na co dzień uczy języka angielskiego dorosłych i dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Jest osobą bardzo zaangażowaną i sumienną, jak również spontaniczną, z głową pełną pomysłów. Praca i zabawa z dziećmi sprawia jej dużo radości. Jej dom jest zawsze pełen małych sąsiadów, którzy lubią spędzać czas z nią i jej dziećmi wypiekając domowe pierniczki, czy spędzając miło czas na wspólnych zabawach.

Asia zajmie się dziećmi w terminach S1, S2, S3, S4

Atrakcje okolicy
Malownicze okolice Poddąbia zachęcają do wycieczek pieszych i rowerowych. Zaledwie 3 km na południe przebiega wielokilometrowej długości, niezwykle malowniczy rowerowy Szlak Zwiniętych Torów poprowadzony starym poniemieckim nasypem kolejowym. W Rowach (6km na wschód) zaczyna się Słowiański Park Narodowy z ruchomymi wydmami i jezioro Gardno. W drodze do ruchomych wydm obowiązkowo odwiedzić trzeba Latarnię Morską w Czołpinie.

W samym centrum Parku Narodowego jest Muzeum Wsi Słowiańskiej w Klukach, gdzie kaszubskie konie chodzą w butach. Dla najmłodszych turystów niezwykłą atrakcją jest stajnia pełna zwierząt!

W promieniu 20 km od Poddąbia znajduje się wiele zabytków architektury, kościołów, dworów, często ponad stuletnich gospodarstw z szachulcowymi budynkami i specyficznymi zagrodami, a nawet całe wsie. Warto wybrać się na wycieczkę rowerem lub samochodem do Starkowa, Swołowa, Bruskowa albo na wschód do Gardny Wielkiej czy Smołdzina. Warto też wybrać się na Szlak Najstarszych Elektrowni Wodnych w Europie oraz do pobliskich miejscowości Słupsk i Ustka.


Dodatkowo:

Joga twarzy

Nasza twarz wzdłuż i wszerz pokryta jest mięśniami, które niećwiczone – wcześniej czy później ulegają siłom czasu i grawitacji. Joga twarzy poprawia ukrwienie i dotlenienie mięśni w 7- strefach: czoła, oczu, policzków, ust, brody, szczęki i szyi. Regularne wykonywanie specjalnie dobranych ćwiczeń zwiększa ilość produkowanego w organizmie kolagenu i elastyny, co ewidentnie poprawia kondycję skóry. Mięśnie pod skórą zwiększają swoją masę i dzięki temu spłycają się zmarszczki. Twarz wygląda zdrowiej, młodziej i promienniej.
Wystarczy ćwiczyć w domu kilka minut dziennie, aby po kilku tygodniach dostrzec poprawę swojego wyglądu. To działa !
Podczas warsztatu:
– nauczysz się zestawu ćwiczeń napinających i rozluźniających ponad 60 mięśni twarzy, głowy, szyi;
– odpoczniesz podczas sesji głębokiego relaksu;

joga twarzy

METODA:
+ bezpieczna, bo bezinwazyjna, bez ryzyka dla zdrowia i urody
+ skuteczna – regularne ćwiczenia przynoszą długotrwałe efekty
+ profilaktyczna – zapobiega tworzeniu się nowych zmarszczek
+ uniwersalna – dostępna dla wszystkich, bez względu na wiek czy płeć
+ ekologiczna & ekonomiczna – wykorzystuje naturalny potencjał człowieka, nie wymaga żadnych specyfików

KORZYŚCI:
+ natychmiast – poprawa kolorytu cery, relaksacja i zabawa
+ po miesiącu systematycznych ćwiczeń – widoczne ujędrnienie skóry i redukcja zmarszczek (wszystkie mięśnie, czy to twarzy, czy ciała, potrzebują około 30 dni systematycznej pracy, by się wzmocniły, ujędrniły i uelastyczniły)
+ regularna, codzienna joga twarzy utrwali powyższe efekty, a dodatkowo pogłębi świadomość ciała i poprawi samoocenę

Warsztat poprowadzi Justyna Klimko w terminach .

czas: 5 dni (30 min.)

Zajęcia są bezpłatne!

 

Warsztaty zielarskie

Bożena Ogar EkiertBożena Ogar-Ekiert

Z wykształcenia aktor-lalkarz, z zamiłowania zielarka, propagatorka zdrowego stylu życia i instruktor fitness. Realizując swoje życiowe marzenie osiem lat temu przeniosła się ze śląskiego miasta na kaszubską wieś, gdzie we własnym gospodarstwie prowadzi ekologiczną hodowlę ziół i roślin leczniczych. Prowadzi warsztaty zielarskie, które przybliżają znaczenie ziół wspomagających zdrowie i urodę. Zajęcia obejmują samodzielne wykonanie kremu nawilżającego dobranego do indywidualnych potrzeb skóry, przygotowanie toniku ziołowego oraz omówienie prostych kuracji oczyszczających i wzmacniających organizm. Wszystko połączone z degustację herbatek i innych produktów ziołowych.

 

Warsztaty zielarskie odbywają się we wszystkich turnusach.
warsztaty zielarskie

Czas: 3h

Cena: 60zł

Nordic walking

Nordic walking jest formą rekreacji ruchowej, która w ostatnich latach stała się bardzo popularna w naszym kraju. Pozwala na szybkie spalanie kalorii i wzmacnia układ krążeniowy.

Czas: 5 dni (1,5 godziny dziennie)

Cena: 150 zł

Bieganie

Pod okiem doświadczonego trenera dowiesz się jak bezpiecznie rozpocząć treningi biegowe, a także jak układać plany treningowe, żeby bieganie było czystą przyjemnością:)

Czas: 5 dni (1 -1,5 godz. dziennie)

Cena: 150 zł

Kurs poprowadzi:

Jan HurukJan Huruk– lekkoatleta, długodystansowiec, specjalizujący się w biegu maratońskim. Najwybitniejszy zawodnik w historii polskiego męskiego maratonu. Reprezentował barwy Gryfa Słupsk. Olimpijczyk z Barcelony (1992 – siódme miejsce). Do najważniejszych jego osiągnięć należy zaliczyć również czwarte miejsce w mistrzostwach świata w Tokio (1991) i trzecią lokatę podczas maratonu w Londynie (1991). Trzykrotny mistrz kraju: na 10000 m, w półmaratonie i biegu przełajowym (7 km), a także halowy mistrz Polski w biegu na 3000 m. Dwukrotnie wygrał plebiscyty „Głosu Pomorza” na najlepszego sportowca w województwie słupskim (1990 i 1992). Obecnie wciela zdrowy tryb życia w swoje najbliższe otoczenie, od 2001 roku jest organizatorem Biegu 10 Mil Szlakiem Zwiniętych Torów. Jest także współwłaścicielem Ośrodka Rekreacyjno-Sportowego „Maraton”.

 

 

Trening uważności

Co to jest mindfulness?

Mindfulness – czyli uważność, jest byciem w pełnym kontakcie z sobą i otoczeniem, doświadczaniem obecnej chwili w świadomy, nieosądzający sposób. Praktyka Mindfulness jest szczególnie korzystna dla osób przeżywających w swoim życiu stres, chorych na depresję, ze skłonnością do uzależnień. Jednak coraz częściej sięgają po nią ludzie, którzy chcą zatrzymać się, by pogłębiać przeżywanie „tu i teraz” w pełni własnego doświadczenia. Należy podkreślić, że praktyka mindfulness jest neutralna światopoglądowo, świecka i może być stosowana przez każdego, niezależnie od przekonań, w tym religijnych.

Co to jest TRENING MINDFULNESS?

– To Program poświęcony pogłębianiu uważności i redukcji stresu w oparciu o techniki uważności. Program będzie składał się z nauki i praktykowania uważności oraz wykładów na temat różnych aspektów uważności, medytacji, stresu, życzliwości. Będziemy ćwiczyć się w uważności, naszej wrodzonej umiejętności bycia w bieżącej chwili. Dzięki temu będziemy mieli możliwość doświadczenia siebie tu i teraz, zrelaksowania i zaprzyjaźnienia się z sobą. Część sesji będzie odbywała się na łonie przyrody (las, morze).
Program wakacyjnego treningu Mindfulness został tak skonstruowany, aby pozwolił uczestnikom wypracować zdrowe, wspierające nawyki uważności, które będzie można później przenieść w codzienne życie. Dzięki temu pojawi się w nim więcej przestrzeni, radości i dystansu do codziennych problemów.
Zapraszamy zarówno osoby początkujące jak i mające doświadczenie w medytacji.
Na zakończenie treningu uczestnicy dostaną materiały oraz dostęp do nagrań mp3 – w celu ułatwienia dalszej praktyki.

Szczegółowy Program WAKACYJNEGO TRENINGU UWAŻNOŚCI

Poniedziałek – Wprowadzenie do praktyki uważności. Prosta świadomość. Zadomowienie w ciele.
Wtorek  – Skanowanie ciała. Wstęp do medytacji na siedząco.
Środa – Podpory uważności. Medytacja na siedząco (z ciałem, oddechem i dźwiękiem).
Czwartek – Uważny ruch. Radzenie sobie ze stresem. Autostres.
Piątek – Radzenie sobie z myślami. Strumień myśli i obserwator.
Sobota – Radzenie sobie z emocjami i uczuciami. Życzliwość oraz tzw. “negatywne emocje”.    Niedziela – Dzień uważności (różne praktyki w ciszy)
Poniedziałek – Współczucie i Samoakceptacja. Uważność w trudnych chwilach. Podsumowanie. Opracowanie praktyki własnej po treningu.

Uwaga! W zależności od potrzeb i próśb uczestników program może ulec zmianie (ustalamy to wspólnie z uczestnikami podczas treningu). Trening uważności odbędzie się w terminie S5. Koszt 490zł.

Tomek Zalas Tomasz Zalas trener, psycholog, terapeuta, psycholog (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej). Specjalizuje się w profilaktyce antystresowej, treningach uważności i umiejętności psychospołecznych. Członek zespołu Instytutu Psychoimmunologii IPSI. Od 16 lat aktywnie praktykuje zen. Jako psycholog współprowadził treningi MBSR. Obecnie w trakcie szkolenia Mindfulness i Compassion w brytyjskim Mindfulness Assocication. Pracuje pod stałą, regularną superwizją (Wojciech Eichelberger). Mąż i ojciec syna. Na stałe mieszka w Warszawie.

Terminy i ceny

Na turnus pogłębionej praktyki jogi zapraszamy osoby z co najmniej 8- miesięczną praktyką.

Koszt 7- dniowego karnetu na jogę 700zł (niezależnie od przysługującej zniżki)

Koszt 10- dniowego karnetu na jogę  1100zł (niezależnie od przysługującej zniżki)

 

 

 

 

Cena zawiera:

– wyżywienie wegetariańskie: dwa posiłki dziennie (śniadanie i obiadokolacja) podane w formie stołu szwedzkiego

– noclegi w pokojach 1,2,3 – osobowych

– 4 sesje jogi dziennie do wyboru (każda po 1,5h)

– medytację i ćwiczenia oddechowe

– opiekę i zajęcia kreatywne dla dzieci w trakcie zajęć jogi dla dorosłych

– joga twarzy na wybranych turnusach

Na 10- dniowym turnusie S5 z pogłębioną praktyką jogi zajęcia odbywają się dwa razy dziennie: rano 3 godzinna sesja , po południu 2 godzinna.

Plan dnia turnusy S1-S4:

sobota

17:00 zakwaterowanie

18:00 sesja jogi relaksacyjna wspólna

19:30 obiadokolacja

20:30 spotkanie informacyjne

niedziela – piątek

7:00-7:45 medytacje i ćwiczenia oddechowe

07:45 napój imbirowy

8:00-9:30 sesja jogi ogólnej

9:30-11:00 sesja jogi dla początkujących

11:00 śniadanie

11:30- 16:00 czas wolny: opalamy się, spacerujemy po okolicy, urządzamy wycieczki rowerowe

kurs nordic walkingu/ treningi biegowe

16:00-17:30 joga dla kręgosłupa/regeneracyjna (zamiennie z jogą ogólną)

17:30-19:00 joga ogólna – doskonalenie pozycji odwróconych

19:00 obiadokolacja

20:00 joga twarzy

20:30 kurs kuchni wegetariańskiej

sobota

7:00-7:45 medytacje i ćwiczenia oddechowe

07:45 napój imbirowy

8:00-9:30 sesja jogi dla początkujących (zamiennie)

9:30-11:00 sesja jogi ogólnej (zamiennie)

11:00 śniadanie i wykwaterowanie

Plan dnia turnus S5:

sobota

17:00 zakwaterowanie

18:00 sesja jogi relaksacyjna wspólna

19:30 obiadokolacja

20:30 spotkanie informacyjne

niedziela – poniedziałek

07:45 napój imbirowy

8:00-11:00 sesja jogi

11:00 śniadanie

11:30- 16:30 czas wolny: opalamy się, spacerujemy po okolicy, urządzamy wycieczki rowerowe

17:00-19:00 sesja jogi, pozycje odwrócone i regeneracyjne

19:00 obiadokolacja

wtorek

07:45 napój imbirowy

8:00-11:00 sesja jogi

11:00 śniadanie i wykwaterowanie

Rezerwacja miejsca

W celu zarezerwowanie miejsca na wyjazd należy wysłać formularz zgłoszenia oraz wpłacić (w ciągu trzech dni roboczych) zadatek* w wysokości 300zł (od osoby). W tytule przelewu proszę wpisać: Wakacje z Jogą oraz oznaczenie turnusu np. S1. Dane do przelewu otrzymają Państwo w mailu potwierdzającym rezerwację.

*Zadatek jest kwotą bezzwrotną.

panorama ludzie

Partnerzy: