Pogłębiona praktyka jogi w Prusewie

Warsztaty pogłębionej praktyki jogi w pałacu w Prusewie

dwa terminy do wyboru:

  • P1: 20-30 czerwca
  • P5: 22-28 lipca

Zapisz sie

Zapraszamy do dworu „Sześć Dębów” położonego w miejscowości Prusewo, 7 kilometrów od morza. Zabytkowy dwór, zwany również zabytkowym pałacem, wraz z parkiem i dziedzińcami stanowi założenie dworsko-parkowe wpisane do rejestru zabytków woj. pomorskiego. W lipcu roku 2006, po trwających kilka lat pracach remontowo-adaptacyjnych w salonach, w pokojach hotelowych i restauracji zawitali pierwsi Goście. Odrestaurowano także malowniczy park otaczający dwór od strony zachodniej.

Dwór „Sześć Dębów” w Prusewie to wyjątkowe miejsce, gdzie historia łączy się z nowoczesnością.

Zabytkowy dwór otoczony przez blisko 2 hektarowy park, bogaty w starodrzew, to bez wątpienia miejsce o niepowtarzalnym uroku. Rośnie tu sześć 250-letnich dębów – pomników przyrody, olbrzymi buk czerwonolistny, pachnące lipy, jesiony, kolorowe klony, w tym klon jawor oraz rzadko spotykane dęby piramidalne. Latem liczne kompozycje kwiatowe, szczególnie aleja różana, dodają kolorytu wypełnionej zielenią przestrzeni. W ciszy, wśród śpiewu ptaków miło jest odpocząć, napić się dobrej herbaty w delikatnej porcelanie. Park jest też doskonałym miejscem do praktyki jogi oraz medytacji.

Zabytkowy dwór zaadaptowano na hotel. Na parterze w dawnych wnętrzach usytuowano restaurację z kawiarnią, salon z biblioteką i słoneczną werandą oraz salę konferencyjną, w której będziemy ćwiczyli jogę.

Do dyspozycji naszych gości są pokoje jedno, dwu i trzyosobowe.

Dla kogo:
Wyjazd skierowany jest do osób dorosłych, regularnie praktykujących jogę (co najmniej 10 miesięcy), ceniących zajęcia w kameralnej grupie w wyjątkowych miejscach.  Zapraszamy wszystkich tych, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu jogi oraz technik oddechowych, poprawić swój warsztat i nauczyć się nowych wariantów asan.
Rodziny z dziećmi zapraszamy do Prusewa w terminie: 30 czerwca – 21 lipca !

Program warsztatu: 
Termin P1: Zajęcia będą odbywały się dwa razy dziennie: rano 3 godzinna sesja (medytacja, pranajama, asany) , po południu 2 godzinna sesja (doskonalenie pozycji odwróconych i regeneracja).

Termin P5: Zajęcia będą odbywały się dwa razy dziennie: rano 3 godzinna sesja (medytacja, pranajama, asany) , po południu 2 godzinna sesja (trening mięśni głębokich dna miednicy).

Zajęcia będą odbywały się w sali, w parku, a także na plaży, jeżeli grupa będzie miała na to ochotę. Opieka doświadczonej nauczycielki podczas całego wyjazdu zapewni precyzyjną korektę oraz indywidualne wskazówki dla każdego ćwiczącego.

W trakcie terminu P5 skupimy się na mięśniach głębokich dna miednicy.

Jeśli cierpisz na bóle kręgosłupa, bioder, krzyża, masz problemy ze stawami, z nietrzymaniem moczu, jesteś po porodzie lub operacji ginekologicznej, ten warsztat jest dla ciebie !

Podczas 6-dniowego warsztatu:
– poczujesz i uruchomisz głębokie mięśnie dna miednicy, pleców bioder i brzucha;
– nauczysz się przybierania prawidłowej postawy ciała podczas siedzenia, stania i chodzenia;
– dowiesz się jak chronić dno miednicy podczas przeciążeń;
– poznasz 10 skutecznych ćwiczeń do codziennej praktyki w domu.

Korzyści płynące z treningu mięśni dna miednicy:
– profilaktyczna – utrzymuje głęboką stabilizację w dobrej kondycji
– terapeutyczna – leczy wiele dolegliwości ( nietrzymanie moczu, obniżenie narządów rodnych, bóle kręgosłupa, bioder, zaburzenia sfery seksualnej, problemy z prostatą i inne )
– bezpieczna – nie przeciąża stawów i układu krążenia
– holistyczna – traktuje ciało człowieka jako spójną całość, z szacunkiem podchodzi do jego dolegliwości, wykorzystuje subtelny i terapeutyczny ruch nie wymagający dużego wysiłku fizycznego
– skuteczna – systematyczne ćwiczenia przynoszą zauważalne efekty już po krótkim czasie ( choć u każdej osoby proces ten przebiega indywidualnie i nieporównywalnie )
– uniwersalna – dla kobiet i mężczyzn, ćwiczyć można w każdym wieku i bez względu na formę fizyczną.

Zajęcia jogi poprowadzą:

Justyna Wojciechowska

Justyna Wojciechowska – założycielka Joga Sztuka Życia, dyplomowana nauczycielka jogi wg metody B.K.S. Iyengara, fizjoterapeutka. Jogę praktykuje od 1999 roku. Systematycznie uczestniczy w warsztatach doszkalających dla nauczycieli, zarówno w kraju jak i za granicą. W 2012 odbyła staż w Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute w Punie (Indie), gdzie pogłębiała swoją praktykę oraz wiedzę z zakresu terapii jogą pod okiem rodziny Iyengarów. Na co dzień uczy jogi w Warszawie, w szkole Joga Sztuka Życia, prowadzi zajęcia dla osób początkujących i zaawansowanych oraz zajęcia profilaktyczne JOGI DLA KRĘGOSŁUPA. W swojej pracy łączy wiedzę i umiejętności z zakresu fizjoterapii, jogi i pilatesa, a program zajęć stara się dobrać do możliwości i potrzeb każdego uczestnika. Od 2005 roku prowadzi wyjazdowe kursy jogi, w pięknych zakątkach Polski, a od 2010 roku również wyjazdy zagraniczne do Azji, łączące praktykę jogi i zwiedzanie najciekawszych miejsc w Indiach, Nepalu, Chinach, na Sri Lance, na Bali oraz w Birmie.

Justyna Borkowska, fot. Magda Trebert

Justyna Borkowska– dyplomowana nauczycielka jogi wg metody Iyengara. Medytacją chrześcijańską i jogą pasjonuje się od ponad 15 lat. Regularnie uczestniczy w warsztatach doszkalających dla nauczycieli. W swojej sopockiej szkole jogi prowadzi klasy dla początkujących, zaawansowanych a także klasy kobiece. Od 6 lat pogłębia wiedzę i doświadczenie w zakresie jogi twarzy. Prowadzi autorskie zajęcia dla ciężarnych i rodziców z dziećmi. Współtworzy sopocką szkołę rodzenia ‘Dobrze przygotowani. Entuzjastka pracy z ciałem wg metody Feldenkraisa. Mama Antka, Franka i Klary.

 

Kuchnia wegetariańska

Restauracja
Naszym gościom zapewniamy wyżywienie wegetariańskie. Zapraszamy do smakowania dań, w których wykorzystujemy warzywa, owoce i zioła rosnące w parku.  W ramach wyjazdu zapewniamy dwa posiłki dziennie: śniadanie i obiadokolacja.

Joga twarzy

Joga twarzy poprawia ukrwienie i dotlenienie mięśni w 7- strefach: czoła, oczu, policzków, ust, brody, szczęki i szyi. Regularne wykonywanie specjalnie dobranych ćwiczeń zwiększa ilość produkowanego w organizmie kolagenu i elastyny, co ewidentnie poprawia kondycję skóry. Mięśnie pod skórą zwiększają swoją masę i dzięki temu spłycają się zmarszczki. Twarz wygląda zdrowiej, młodziej i promienniej.
Wystarczy ćwiczyć w domu kilka minut dziennie, aby po kilku tygodniach dostrzec poprawę swojego wyglądu. To działa !

Podczas warsztatu:
– nauczysz się zestawu ćwiczeń napinających i rozluźniających ponad 60 mięśni twarzy, głowy, szyi;
– odpoczniesz podczas sesji głębokiego relaksu;

KORZYŚCI:

+ natychmiast – poprawa kolorytu cery, relaksacja i zabawa
+ po miesiącu systematycznych ćwiczeń – widoczne ujędrnienie skóry i redukcja zmarszczek (wszystkie mięśnie, czy to twarzy, czy ciała, potrzebują około 30 dni systematycznej pracy, by się wzmocniły, ujędrniły i uelastyczniły)
+ regularna, codzienna joga twarzy utrwali powyższe efekty, a dodatkowo pogłębi świadomość ciała i poprawi samoocenę

Warsztat poprowadzi Justyna Borkowska.

Pilates

Ćwiczenia Pilates wzmacniają mięśnie stabilizujące ciało i uczą prawidłowych wzorców ruchowych. Skutecznie odciążają kręgosłup oraz łagodzą bóle pleców i stawów, często wynikające z pracy siedzącej przed komputerem.
W efekcie ciało nabiera gibkości i staje się smuklejsze. Wzmacniają się mięśnie głębokie tworząc tzw. gorset mięśniowy dzięki czemu sylwetka prostuje się. Zwiększa się ruchomość w stawach, a do tego wzrasta poziom endorfin odpowiedzialnych za dobre samopoczucie.
Zajęcia Pilates są odpowiednie dla każdego – bez względu na wiek czy stopień sprawności fizycznej. Podczas warsztatów będziemy krok po kroku poznawać kolejne ćwiczenia, na poziomie zaawansowania dopasowanym do potrzeb i możliwości uczestników.

Zajęcia pilatesu odbędą się w terminach P4P5, gdy zbierze się grupa 7 chętnych osób. Koszt jednorazowych zajęć to 45zł, koszt 5- dniowego karnetu 180zł. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w warsztacie proszę o wysłanie maila z taką informacją.

Felicja Flicińska

Felicja Flicińska
Sport oraz zdrowe życie to moja ogromna pasja, a praca z ludźmi jest dla mnie powołaniem. Jestem dyplomowaną instruktorką metody Classic Pilates. Zdobyłam certyfikat amerykańskiej szkoły „Peak Pilates” – instytucji założonej przez uczniów Józefa Pilatesa. Obecnie jestem w trakcie kursu dającego wiedzę oraz uprawnienia do pracy z klientami należącymi do grup zwiększonego ryzyka (kontuzje, wady postawy). Do końca czerwca 2018r. zrealizuję również program szkoleniowy Pilates Core obejmujący ćwiczenia z grup: Zdrowy Kręgosłup, Praca po porodzie oraz Pilates Senior.
Na co dzień prowadzę zajęcia w Studiu Pilates Karoliny Libelt w Gdańsku. Podczas zajęć zwracam uwagę na każdy detal, obserwuję, poprawiam i edukuję moich uczniów. Wiedzę z zakresu anatomii oraz biomechaniki ruchu zdobyłam podczas studiów lekarskich na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Bazuję na metodzie Classic Pilates oraz na wieloletnim doświadczeniu w pracy z ciałem. Prywatnie również praktykuję Jogę oraz zgłębiam techniki Mindfulness. Podczas pracy z klientami wykorzystuję tą wiedzę i urozmaicam ćwiczenia zależnie od potrzeb i możliwości uczestników.
Interesuję się również zdrową dietą i wierzę w jej właściwości lecznicze. Zawsze służę poradą i kulinarnymi inspiracjami.

Atrakcje okolicy

W okolicy znajdują się rezerwaty flory i fauny, w miejscowości Gniewino (7km) wieża widokowa, kręgielnia i kryta pływalnia, w Białogórze (7km)  szeroka plaża i stadnina koni. 27 kilometrów dzieli nas od Władysławowa i Półwyspu Helskiego i tyle samo od Łeby i Słowińskiego Parku Narodowego z unikalnymi w skali europejskiej ruchomymi wydmami.

Zapraszamy również do zwiedzania szlaku i odwiedzania historycznych miejsc reprezentujących bogatą i różnorodną kulturę okolicznych ziem. Z zabytkami tymi związane są ciekawe legendy, a historia niejednego z nich jest zagadką dla przyszłych badaczy i hobbystów.

Opisywany szlak dworów i pałaców Północnych Kaszub dotyczy terenu powiatu wejherowskiego, puckiego oraz części kartuskiego. Na szlaku znajdują się obiekty m.in. w Wejherowie, Bychowie, Rzucewie, Sławotówku, Zwartowie, Krokowie, Leźnie, Paraszynie, Starbieninie, Godętowie, Lisewie i wiele innych.

Ramowy plan dnia:

20 czerwca

16:00 zakwaterowanie
18:00-19:30 sesja jogi relaksacyjna
19:30 obiadokolacja
20:30 spotkanie informacyjne

21-29 czerwca

7:00-7:45 ćwiczenia oddechowe i medytacja
7:45 przerwa na napój imbirowy
8:00-10:00 sesja jogi
10:00 śniadanie
11:00 czas wolny (wycieczki piesze i rowerowe po okolicy)
17:00-19:00 sesja jogi
19:00 obiadokolacja

30 czerwca

7:00-7:45 ćwiczenia oddechowe i medytacja
7:45 przerwa na napój imbirowy
8:00-10:00 sesja jogi
10:00 śniadanie
11:00 wykwaterowanie

Na turnus pogłębionej praktyki jogi zapraszamy osoby z co najmniej 10- miesięczną praktyką.

Cena wyjazdu 10- dniowego:

W pokoju jednoosobowym:

– 2800 zł osoba dorosła

– 2750 zł osoba dorosła posiadająca Kartę Rabatową (1-5 wyjazdów)

– 2700 zł osoba dorosła posiadająca Kartę Rabatową (6-10 wyjazdów)

W pokoju dwu i trzyosobowym:

– 2600 zł osoba dorosła

– 2550 zł osoba dorosła posiadająca Kartę Rabatową (1-5 wyjazdów)

– 2500 zł osoba dorosła posiadająca Kartę Rabatową (6-10 wyjazdów)

Cena wyjazdu 6- dniowego:

W pokoju jednoosobowym:

– 2100 zł osoba dorosła

– 2050 zł osoba dorosła posiadająca Kartę Rabatową (1-5 wyjazdów)

– 2000 zł osoba dorosła posiadająca Kartę Rabatową (6-10 wyjazdów)

W pokoju dwu i trzyosobowym:

– 1800 zł osoba dorosła

– 1750 zł osoba dorosła posiadająca Kartę Rabatową (1-5 wyjazdów)

– 1700 zł osoba dorosła posiadająca Kartę Rabatową (6-10 wyjazdów)

Cena zawiera:

– zakwaterowanie

– wyżywienie: śniadania i obiadokolacje

– zajęcia jogi, medytacji, technik oddechowych

Rezerwacja miejsca:

W celu zarezerwowania miejsca na wyjazd należy wysłać formularz zgłoszenia oraz wpłacić (w ciągu trzech dni roboczych) zadatek* w wysokości 500zł (od osoby). W tytule przelewu proszę wpisać: Karnet na jogę P1 lub P5. Dane do przelewu otrzymają Państwo w mailu potwierdzającym rezerwację.
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA ! Pałac jest kameralnym miejscem.

Zapraszamy !

*Zadatek jest kwotą bezzwrotną.

 

Partnerzy: