Plac zabaw. Dwóch chłopców, 6 i 7 lat. Kuba i Szymek. Dwa wulkany, których spotkania zazwyczaj kończą się potężną eksplozją. Tym razem wcielili się w piratów na żeglującym statku. Nagle Szymek nieuważnie, w bolesny sposób potrąca Kubę. Kuba zaczyna krzyczeć i płakać. Impuls każe mu złapać Szymona i dać mu lekcję za pomocą swoich pięści – co czynił wielokrotnie. Emocje przejmują dowodzenie.
Magda – nauczycielka – zauważa sytuację i donośnym głosem woła:
– Kuba, oddychaj!
Podbiega do niego i zaczyna oddychać razem z nim. Robili to wcześniej wiele razy. Jednocześnie zatrzymuje uciekającego Szymona. Po chwili pyta Kubę:
– Czy jest już ok?
Kuba oddycha jeszcze przez chwilę, po czym mówi:
– Tak
– Co chcesz teraz zrobić?
– Chcę porozmawiać z Szymonem.
Tego dnia Szymon nie został pobity.
……………………………………………………………………………….
Bardzo często nasze dzieci reagują impulsywnie, nie radzą sobie z emocjami – nie potrafią tego robić, nie są ich świadome. Nie wiedzą co się z nimi dzieje. Są porywane przez emocjonalne uniesienia. Albo z drugiej strony są apatyczne, doświadczają nudy, nic ich nie interesuje …
Czego potrzebują w takich sytuacjach? Potrzebują bezpiecznej przestrzeni, w której mogłyby adekwatnie zareagować zaspokajając swoje potrzeby, jednocześnie panując nad pierwotnymi impulsami, które w większości sytuacji są złym doradcą.
Co może dać taką przestrzeń? Idealnie, jeśli ktoś w otoczeniu dziecka (nauczyciel, rodzic) jest w stanie zapewnić taką przestrzeń. Dzięki temu dziecko uczy się strategii radzenia sobie w stresujących sytuacjach i adekwatnego reagowania. Po pewnym czasie staje się to nawykiem, który zmienia jakość życia dziecka i wszystkich wokół.
Jeżeli masz ochotę wspólnie z dzieckiem poznać strategie radzenia sobie z emocjami, myślami, trudnymi sytuacjami – zapraszamy na cykl spotkań „Jak okiełznać odczucia, emocje i myśli.” podczas których przyjrzymy się jak praktyka uważności (Mindfulness) może pomóc rozwinąć kompetencje pozwalające radzić sobie z codziennymi wyzwaniami (zarówno dla dziecka jak i dla rodzica).
Warsztaty przeznaczone są dla rodziców a także dziadków i opiekunów oraz dzieci w wieku 7-10 lat.
Warto uczestniczyć w kursie, gdy Ty:
A Twoje dziecko:
Harmonogram i zakres warsztatów:
29 listopada, 6 grudnia, 13 grudnia, 20 grudnia godz. 16.00-18.30 (w tym przerwa)
Poprzez wykorzystanie historyjek, wyobraźni oraz prostych ćwiczeń, dzieci otrzymują narzędzia, które mogą wykorzystać, by lepiej zrozumieć siebie i innych, a także rozwijać umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach.
Podczas każdego ze spotkań rodzice i dzieci będą praktykować w oddzielnych grupach (oddzielne sale) a przez część spotkania – wspólnie w dużej grupie.
Co zyskujesz biorąc udział w kursie?
Co zyskuje Twoje dziecko biorąc udział w kursie?
Co zyskujecie w relacji Rodzic-Dziecko:
Głębsza wiedza o samym sobie, własnych potrzebach, reakcjach oraz radzenia sobie ze stresem czy napięciem to:
Prowadzący:
Magda Majewska wychowawczyni i nauczycielka w Waldorfskiej szkole podstawowej.
Mindfulness praktykuje od 10 lat kiedy. Ukończyła szkolenie nauczycielskie uprawniającym do prowadzenia zajęć z Odkrywania Praktyki Uważności przy Akademii Mindfulness w Warszawie. Prace z uważnością wprowadza codziennie do zajęć z dziećmi, z którymi pracuje. Od czterech lat organizuje i prowadzi tygodniowe obozy dla dzieci ,,Dzikie Dzieci’’ w różne dzikie rejony Polski. Jest po pierwszym module szkolenia dla nauczycieli uważności w metodzie MBLC certyfikowanym przez Mindfulness Association UK. Prywatnie mama 10 letniego Tymona. Wolne chwile spędza na kreatywnym działaniu albo na nic nie robieniu. Codzienne spacery w lesie z psem oraz wyjazdy w dzikie miejsca odnawiają jej energię.
Tomasz Zalas trener, psycholog, terapeuta
Specjalizuje się w profilaktyce antystresowej, treningach uważności i umiejętności psychospołecznych. Członek zespołu Instytutu Psychoimmunologii IPSI. Od 20 lat aktywnie praktykuje zen. Certyfikowany w brytyjskim Mindfulness Association Trener MBLC (Mindfulness Based Living Course) oraz CBLC (Compassion Based Living Course). Pracuje pod stałą, regularną superwizją (Wojciech Eichelberger i Kathy White-Webster). Mąż i ojciec 7-letniego synka. Na stałe mieszka w Warszawie.
W cenie kursu, otrzymujesz:
Inwestycja:
990 zł (1 rodzic, 1 dziecko)
Każda dodatkowa osoba (rodzic lub dziecko) – 250 zł
Jakie są przeciwwskazania do uczestniczenia w kursie:
Kurs ma charakter szkoleniowy i jest przeznaczony dla prawie każdego dziecka, natomiast nie jest i nie może zastąpić profesjonalnej pomocy terapeutycznej.
Nie jesteś pewien czy ten warsztat jest dla Ciebie? Twoje dziecko przechodzi obecnie ciężki okres w życiu – umów się na krótką konsultację (rozmowę telefoniczną), aby stwierdzić czy to jest na pewno najlepszy czas dla na rozpoczęcie kursu.
Jak wziąć udział?
W celu zapisania się na Warsztaty prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego
W celu potwierdzenia rezerwacji miejsca należy wpłacić zadatek w wysokości 290zł na konto Joga Sztuka Życia (dane do przelewu wyślemy w mailu potwierdzającym rezerwację)
Liczba miejsc jest ograniczona!
UWAGA: w przypadku nieprzewidzianych okoliczności (zmiany sytuacji epidemicznej) spotkania mogą odbywać się w formie online na żywo (skype lub zoom) a powrót do zajęć w sali nastąpi tak szybko, jak to tylko będzie możliwe.
Przy niewystarczającej liczbie uczestników zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu rozpoczęcia Treningu lub jego odwołania – w tym wypadku wszystkie wpłaty zostaną zwrócone.