INTENSYWNY TRENING UWAŻNOŚCI

Zapraszamy na  INTENSYWNY TRENING UWAŻNOŚCI(tj. MINDFULNESS):
– w niedziele – początek 14 maja (koniec 25 czerwca) ;

 

UWAGA! 7 maja (niedziela) wszystkie osoby zainteresowane treningiem zapraszamy o 16:00 na Spotkanie Otwarte. Podczas spotkania wprowadzimy krótko do praktyki mindfulness oraz doświadczymy podstawowych praktyk mindfulness (z takich jak „bycie z oddechem”, „medytacja z dźwiękiem”, „skanowanie ciała”, „uważne chodzenie” czy „uważne jedzenie”). Spotkanie może posłużyć każdemu, kto chce wspólnie praktykując rozwijać uważność. Może być przydatne osobom zastanawiającym się nad wzięciem udziału w Treningu uważności. Czas: 2h, Koszt: 30zł . (Proszę bardzo o zgłoszenie i rezerwację miejsca bezpośrednio u prowadzącej: mailowo: malgosia@uwaznaobecnosc.pl , lub sms-em: 502-356-130. Liczba miejsc ograniczona do 12.).

TRENING poprowadzi trenerka uważności Małgorzata Jarymowicz.

Małgosia Jarymowicz Małgorzata Jarymowicz psycholożka, terapeutka i trenerka uważności
Absolwentka psychologii (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej). Psychoterapeutka (po Szkole Psychoterapii INTRA w W-wie, oraz 2-letnim szkoleniu Psychologii Zorientowanej na Proces). Specjalizuje się w praktyce uważności i współczucia.  Certyfikowana w brytyjskim Mindfulness Association nauczycielka mindfulness MBLC (Mindfulness Based Living Course) oraz nauczycielka compassion. Pracuje pod superwizją. Praktykuje medytację zen od kilkunastu lat. Głębokie doświadczenie medytacyjne wprowadziło znaczącą zmianę w jakości jej życia, dlatego dzieli się swoim doświadczeniem z innymi, by każdy mógł uważność rozwijać w życiu codziennym. Żona i mama dwójki dzieci. Przez kilkanaście lat mieszkała w Warszawie, którą bardzo lubi. Obecnie mieszka pod Krakowem, ciesząc się kontaktem z naturą.

O TRENINGU

Czym jest uważność (mindfulness)?
– Uważność jest byciem w pełnym kontakcie z sobą i otoczeniem, doświadczaniem obecnej chwili w świadomy, nieosądzający sposób. Zwykły stan naszej codziennej świadomości jest poważnie ograniczony i ograniczający. Przypomina on bardziej trwanie we śnie niż czuwanie. Praktyka uważności pomaga nam przebudzić się ze snu nieświadomości i mechanicznego życia. Dzięki temu możemy zacząć korzystać z pełnego potencjału swoich możliwości. Poprzez uważną i systematyczną samoobserwację, badanie własnej natury, a w szczególności natury własnego umysłu, możemy w swoje życie wprowadzić więcej zadowolenia, harmonii i mądrości.
Dla kogo?
Jak wykazano w wielu badaniach naukowych, praktyka uważności (mindfulness) jest szczególnie korzystna dla osób przeżywających w swoim życiu stres, chorych na depresję, przeżywających chroniczny ból, ze skłonnością do uzależnień. Jednak coraz częściej sięgają po nią ludzie, którzy chcą po prostu zatrzymać się, by pogłębiać przeżywanie „tu i teraz” w pełni własnego doświadczenia. Należy podkreślić, że praktyka mindfulness jest neutralna światopoglądowo i może być stosowana przez każdego, niezależnie od przekonań, w tym religijnych.
Co to jest TRENING UWAŻNOŚCI (MINDFULNESS)?
– To Program poświęcony pogłębianiu uważności i redukcji stresu w oparciu o techniki uważności. Program będzie składał się z nauki i praktykowania uważności oraz wykładów na temat różnych aspektów uważności, medytacji, stresu, życzliwości. Będziemy krok-po-kroku ćwiczyć się w uważności, naszej wrodzonej umiejętności bycia w bieżącej chwili. Dzięki temu będziemy mieli możliwość doświadczenia siebie tu i teraz, zrelaksowania i zaprzyjaźnienia się z sobą. Pomiędzy spotkaniami uczestnicy praktykują ćwiczenia uważności wg dostarczonych nagrań i materiałów, tak by każdy mógł to pełne doświadczenie tu i teraz przywrócić w swoim codziennym życiu. Praca w grupie z jednej strony ułatwia praktykowanie – poprzez wspólną pracę, z drugiej strony – pogłębia doświadczenie uspokojenia umysłu.
Dlaczego Intensywny?
– W Intensywnym Treningu Uważności przygotowaliśmy program tak, że będzie on realizowany poprzez 4 spotkania po 5 godzin + dzień uważności (6 godzin). Każde spotkanie to 2 moduły 8-tygodniowego Treningu mindfulness MBLC. Dzięki swej weekendowej organizacji jest on dostępny dla pracujących w tygodniu i korzystny dla osób dojeżdżających spoza Warszawy.
TRENING MINDFULNESS składa się z wstępnego spotkania wprowadzającego (dla chętnych), czterech 5-godzinnych spotkań, dnia uważności, codziennej praktyki własnej, oraz spotkania po zakończeniu kursu. Razem to 26 godzin zajęć oraz około 30 – 60 godzin praktyki własnej według dostarczonych materiałów – nagrania i teksty.
Szczegółowy Program INTENSYWNEGO TRENINGU MINDFULNESS:
Spotkanie 1 – Zacznij w miejscu, w którym jesteś.  Ciało jako miejsce bycia obecnym.  (Prosta świadomość. Wstęp do medytacji na siedząco. Skanowanie ciała.)
Spotkanie 2 – Podpory uważności. Praca z rozkojarzeniem. (Medytacja na siedząco. Uważny ruch. Radzenie sobie ze stresem.)
Spotkanie 3 – . Badanie strumienia myśli. Postawa obserwatora. (Radzenie sobie z trudnymi myślami, emocjami i uczuciami. Życzliwość oraz tzw. “negatywne emocje”.)
Spotkanie 4 – Dzień uważności.
Spotkanie 5 – Współczucie i Samoakceptacja. Życie w oparciu o zasady mindfulness. (Uważność w trudnych chwilach. Podsumowanie. Opracowanie praktyki własnej po treningu.)
Informacje organizacyjne
Terminy
Trening będzie się odbywał w terminach:
14 maja w godz. 16-21
21 maja w godz. 16-21
4 czerwca w godz. 16-21
11 czerwca w godz. 15-21 (Dzień Uważności)
25 czerwca w godz. 16-21

Jak się zapisać?
W celu zapisania się na Kurs Mindfulness prosimy przesłanie formularza zgłoszeniowego

Koszt całości: 990 PLN

W celu potwierdzenia rezerwacji miejsca należy wpłacić zadatek w wysokości 290zł na konto Joga Sztuka Życia (dane do przelewu wyślemy w mailu potwierdzającym rezerwację)
Liczba miejsc jest ograniczona.

Przy niewystarczającej liczbie uczestników zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu rozpoczęcia Treningu lub jego odwołania – w tym wypadku wszystkie wpłaty zostaną zwrócone.

Partnerzy: